Met een dealer portal versnel en vereenvoudig je de communicatie naar en vóór je dealers. Je bent altijd en overal beschikbaar voor o.a. bestellingen, informatievoorziening en voorraadbeheer.
4 redenen om een dealer portal te laten maken:
Of je het nu een dealer- of reseller portal noemt, het is eigenlijk hetzelfde. Het is een beveiligde online omgeving waar alleen jouw dealers of resellers op in kunnen loggen. Het portal biedt gepersonaliseerde informatie die niet openbaar toegankelijk mag zijn. Denk bijvoorbeeld aan (gepersonaliseerde) prijzen, aftersales, het inzichtelijk maken van bedrijfsprocessen of de voorraad, maar ook het beschikbaar stellen van bijvoorbeeld promotiemateriaal. Per gebruikersgroep kun je verschillende rechten en rollen instellen zodat je heel gemakkelijk dashboards, applicaties, documenten en bijvoorbeeld handleidingen met verschillende gebruikersgroepen kunt delen. Heel handig om processen te automatiseren, de service en de omzet te verhogen.
Het grote voordeel van een portal is dat het één centrale toegang tot alle informatie biedt. Met behulp van webservices en ERP koppelingen kunnen we nagenoeg ieder bestaand systeem aan het portal koppelen. Denk bijvoorbeeld aan administratie-, facturatie- of logistieke systemen maar ook aan voorraadbeheer, prijs- en kortingsafspraken, staffelprijzen of kredietlimieten. Door single sign-on hoeft de dealer of reseller maar één keer in te loggen en worden alle relevante applicaties, informatie en data toegankelijk. Zo worden alle informatiestromen gebundeld en kan alle data op één centrale plek geraadpleegd, gemuteerd en verrijkt worden. Zo zijn jouw dealers altijd op de hoogte van de status van orders, zonder te bellen of te mailen. De ideale manier om de service te verhogen!
Afhankelijk van jouw wensen voor een dealer portal kunnen we verschillende functionaliteiten ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan mogelijkheden voor cross- en upsell, Self service, Product Information Management (PIM), koppelingen met back-office systemen en nog veel meer. We zetten een aantal mogelijkheden en voordelen op een rij:
Tips ontvangen voor het ontwikkelen van een portal?
We hebben de afgelopen jaren veel verschillende portals ontwikkeld. Van B2B e-commerce portals tot PIM portals. Van klantenportaal tot inkoopportaal. Klik eens door de klanten heen waarvoor we een portal ontwikkeld hebben.
We ontwikkelen onze portals op wereldwijd gebruikte opensource standaarden. Met behulp van koppelingen en webservices maken we koppelingen met nagenoeg ieder systeem. Denk aan CRM-, financiële-, logistieke-, voorraad-, ERP- en administratiesystemen.
Ben je overtuigd van het belang van een dealer- of reseller portal en zoek je de ideale online partner voor de ontwikkeling? Maak dan eens kennis met ons! Met ruim 15 jaar ervaring in portal ontwikkeling, koppelingen met ERP systemen en conversie optimalisatie voorzien we je van het beste advies!
Wat je van ons als internetbureau mag verwachten is dat we gebruiksvriendelijke webshops, mobielvriendelijke websites, slimme portals en succesvolle Google strategieën ontwikkelen. Maar we willen en doen méér. We luisteren naar onze klanten, denken mee en gaan graag de uitdaging van complexe vraagstukken aan.
We realiseren onze projecten met een gedreven team van circa 20 professionals en diverse partners. Onze collega’s staan dagelijks voor je klaar om de meest succesvolle oplossingen te creëren. Van strategen tot ontwikkelaars. Van UX designers tot Google specialisten. Allemaal samen onder één dak.