User Stories vormen de basis van het doel van de weboplossing en de technische vertaling ervan. We leggen je uit wat User Stories zijn en wat er allemaal bij goede User Stories komt kijken.
User Stories vormen de kern van onze werkwijze en projectaanpak die gebaseerd is op Scrum met een vleugje Kanban. Een User Story is een korte beschrijving (een story) van wat de gebruiker (de user) van jouw weboplossing wil kunnen doen. Het gaat dan met name om de rol van de bezoeker, zijn/haar behoefte of kans en het beoogde resultaat. Een weboplossing kent meerdere typen bezoekers, met meerdere behoeftes en dus ook verschillende User Stories.
Door User Stories op te stellen, te prioriteren en doelen te stellen wordt ook de prioritering qua ontwikkeling in Sprints helder. In de praktijk blijkt dat vooraf geformuleerde en geprioriteerde User Stories tijdens de Sprints vaak inhoudelijk worden aangepast, van prioriteit wisselen en soms zelfs als onnodig bestempeld worden. Ook kan het zijn dat er een User Story aan toegevoegd wordt die veel belangrijker blijkt te zijn om het doel te behalen.
De Product Owner, dat is de opdrachtgever, is ?in control?. Hij bepaalt wat de prioriteit is van een User Story en of deze überhaupt nog relevant is. Tijdens een Sprint kan de Product Owner gelijk de content van de betreffende User Story vullen en het geheel testen. Eventuele bevindingen worden direct gedeeld en ontwikkelaars kunnen direct aanpassingen verwerken. Aan het eind van elke Sprint volgt een Sprint Demo. Tijdens deze demo worden alle ontwikkelde User Stories met het team gedeeld.
User Stories vormen de basis van de ontwikkeling. Wat willen bezoekers kunnen doen om een bepaald resultaat te behalen? We zetten de voordelen van User Stories op een rij:
De afgelopen 15 jaar hebben we veel verschillende oplossingen ontwikkeld. We zijn dan ook trots op ons werk. Onderstaand een greep uit de recent door ons ontwikkelde projecten.