We werken met een SLA (een Service Level Agreement, niet de groente :). Een duidelijke overeenkomst waarin we het onderhoud en de optimalisatie van jouw weboplossing borgen. Daarnaast ontvang je een persoonlijk voorstel waarin we afspreken hoeveel tijd we nodig hebben voor de invulling van deze diensten. Door middel van maandelijkse rapportages houden we je volledig op de hoogte van wat er allemaal op de achtergrond gebeurd. We leggen je uit wat deze SLA precies inhoudt.
English version
Het is wellicht overbodig te vermelden. Maar een weboplossing is eigenlijk nooit af en heeft onderhoud en optimalisatie nodig.
Service in de praktijk
Het beheer van de weboplossing wordt uiteraard door ons verzorgd. Als basis afspraak monitoren en verzorgen we automatische updates zoals beveiligings- en centrale updates. Daarnaast is de SLA uit te breiden met verschillende services die aansluiten bij jouw weboplossing, zodat je nooit meer betaald dan nodig is.
Voor het optimaliseren van jouw weboplossing:
> Maandelijkse beveiligingsupdates
> Support en ondersteuning
> 100% bug free garantie
> Maandelijkse reporting
> Professionele projectomgeving in JIRA
> Uitvoeren en monitoren van testscripts
> AVG-Service
> Doorontwikkeling & optimalisatie
Vragen?Een SLA, niet de groente :), wordt ook wel Service Level Agreement genoemd en is een standaard overeenkomst tussen Onsweb en jouw organisatie waarin de rechten en plichten staan omschreven ter aanvulling op de gemaakte afspraken. Het speciale Service & Optimalisatie team van Onsweb is verantwoordelijk voor de borging van deze SLA en is erop gericht om jou volledig te ontzorgen.
In een SLA wordt de kwaliteit beschreven van de diensten die we leveren tijdens en na het opleveren van een project. Wij bieden iedere klant van Onsweb een SLA voor website en applicatieontwikkeling. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en weet je dat wij de maximale inspanning verrichten om jouw oplossingen veilig te houden.
Uiteraard vallen ook support en ondersteuning onder de SLA. Een verzoek tot support of ondersteuning kun je telefonisch indienen via 010-310 34 10, of online via ons klantenportaal bereikbaar via onsweb.nl/klantenportaal. De hieronder vermelde responstijden streven wij na, al proberen we het in de praktijk altijd sneller te doen, en zijn alleen van toepassing tijdens normale kantoortijden (werkdagen van ma t/m vr tussen 8:30 – 17:30). Buiten kantoortijden worden alleen meldingen die als storing worden aangemeld behandeld.
< 1 uur
< 1 werkdag
< 2 werkdagen
< 3 werkdagen
Onsweb gebruikt speciale monitoring software welke belangrijke beveiligingsupdates over de frameworks en gebruikte plugins meldt. Onze SLA voorziet in het doorvoeren van deze updates om de beveiligingsupdates gestructureerd door te kunnen voeren, zolang de oplossing bij ons in beheer is. Beveiligingsupdates krijgen altijd voorrang op andere uit te voeren werkzaamheden en worden zonder toestemming doorgevoerd om beveiliging van de website of applicatie te kunnen borgen.
Een testscript is een script voor het automatisch testen van de weboplossing op verschillende testcases. Zo houden we in de gaten of alle functionaliteiten na een beveiligingsupdate naar behoren blijven werken. Voor iedere weboplossing geldt dat we afspreken welke testscripts tijdens de garantietermijn gebruikt zullen worden en hoe vaak ze worden uitgevoerd. We bieden de mogelijkheid om de testscripts na de garantietermijn door te laten lopen of uit te breiden. Ook is het mogelijk om, ook al tijdens de garantietermijn, het aantal of soort testscripts uit te breiden. Denk bijvoorbeeld aan testscripts voor verschillende devices, browsers en besturingssystemen.
Je ontvangt van ons maandelijks een rapportage die we beschikbaar stellen in ons klantenportaal. Hierin zijn de door ons aan jouw weboplossing verrichtte werkzaamheden opgenomen. Daarnaast bieden we je kosteloos aanvullende tools en informatie afhankelijk van jouw weboplossing.
AVG staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming. Met ingang van 25 mei 2018 geldt deze privacy wetgeving in de hele Europese Unie. De wetgeving vereist dat we gegevensuitwisseling en het doel ervan duidelijk registreren. In de AVG-verwerkersovereenkomst borgen we met elkaar de afspraken omtrent deze privacybescherming. Om aan de nieuwe AVG-wetgeving te voldoen hebben we de AVG-service ontwikkeld. Maandelijks monitoren we of er wijzigingen hebben plaatsgevonden en houden hier de verslaglegging van bij. Dit doen we in onze digitale projectomgeving die we je beschikbaar stellen. Iedere klant van Onsweb dient dan ook een verwerkersovereenkomst te ondertekenen. Je ontvangt een apart voorstel voor de AVG-service voor jouw weboplossing.
De techniek, maar ook jouw wensen en die van jouw gebruikers staan niet stil en veranderen constant. Daarom is het belangrijk dat jouw weboplossing ook in de toekomst aan de verwachtingen voldoet.
Aanrader uit de praktijk
Je kunt speciale uren voor doorontwikkelingen en optimalisatie reserveren. We kunnen bijvoorbeeld uren reserveren voor kleine uitbreidingen en optimalisatie. Uren kunnen daarbij maandelijks opgespaard worden en in de sprints nader afgestemd worden.
Voor het optimaliseren van jouw weboplossing:
> Optimalisatie van jouw weboplossing
> Afgestemd maandelijks budget
> Google Analytics implementatie
> Analyseren en verhogen van conversiedoelen
> Snel kunnen doorvoeren van kleine wensen
> Uren kun je maandelijks opsparen en meenemen
Meer weten?De kosten van de SLA zijn opgenomen in de overeenkomst die met jou wordt afgesloten. Deze kosten kunnen wijzigen als er bijvoorbeeld functionele uitbreidingen worden gedaan die logischerwijs ook onderhouden moeten worden. Uiteraard sturen we hiervoor altijd vooraf een voorstel ter goedkeuring. Indien je ook hostingdiensten bij ons afneemt, dan geldt hiervoor een aparte ?Hosting SLA?, die wordt opgenomen in een hostingovereenkomst. Uiteraard is ook de Hosting SLA erop gericht om je volledig te ontzorgen.